Generelt

Er dette PR du troede, du var at få?

Du ved, hvor du gør noget positivt om opførsel af dem uden for publikum, de fleste påvirker din organisation? Og hvor du gøre det ved at overtale de vigtige eksterne folk til din måde at tænke, så Flyt dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes?
Ja, det er rigtigt, det er hvor du bruger den grundlæggende forudsætning for public relations for at producere eksterne interessenter adfærdsændring – den slags, der fører direkte til dine ledelsesmæssige mål.
Hvad det kan koges ned til er (1) din pr indsats skal indebære mere end særlige begivenheder, brochurer og pressemeddelelser, hvis du virkelig ønsker at få dine penge værd, og (2), den rigtige PR virkelig kan ændre individuelle opfattelse og føre til ændret adfærd, der hjælper du lykkes!
Du kan gøre det når du sætter den grundlæggende forudsætning af PR nævnt ovenfor, i spil. Det går sådan her: mennesker handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Hvad slags resultater kan du, som en virksomhed, non-profit eller association manager, forventer fra en sådan fremgangsmåde? Tja, for startere, forbedret relationer med statslige organer og lovgivende organer, stærkere relationer med den pædagogiske, labor, finansielle og sundhedssektoren samfund; udsigterne begynder at arbejde med dig; kunder at foretage gentagne køb; og endda kapital givere eller angive kilder søger din vej
Og det er ikke alle. Du kunne også se fremskridt i form af medlemskab programmer på fremmarch; nye forslag til strategiske alliancer og joint ventures; rebounds i showroom besøg; forbedret aktivist grupperelationer og udvidet feedbackkanaler; samt Fællesskabets tjeneste og sponsorering muligheder; ikke at nævne nye thoughtleader og særlige begivenhed kontakter.
Ja, der lovende ganske lidt, men det er hvad denne tilgang til public relations er i stand til at levere.
Selvfølgelig PR folk støtter du som leder-agentur eller personale-skal være real teammedlemmer og forpligtet sig til dig, som senior project manager, PR blueprint og dens gennemførelse, startende med target publikum perception overvågning.
Spørg dig selv, hvor vigtigt det er, at din vigtigste udenfor publikum virkelig opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester i et positivt lys? Derefter forsikre dig at dit PR personalet køber ind i dette begreb helhjertet. Vær især forsigtig, at de accepterer den virkelighed, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Anmeld PR blueprint i detaljer med dit team, især planen for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Brug spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Perception overvågning faser af dit program kan naturligvis håndteres af professionel undersøgelse folk, hvis budgettet er tilgængelige. Men husk at din PR folk er også indenfor den opfattelse og adfærd og kan forfølge det samme mål: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, der kan oversætte i sårende adfærd.
Klart, skal du bruge et veldefineret mål, der svarer til de afvigelser, der er opstået under din nøgle publikum perception overvågning. Som et fleksibelt mål, kunne det opfordre til opretning ud at farlige misforståelse, eller korrigere denne grove unøjagtigheder eller gøre noget ved det skadelige rygte.
Uundgåeligt, et mål behov for en strategi til at vise dig, hvordan man kommer derhen. Og her, har du tre strategiske valg til håndtering af en opfattelse eller udtalelse udfordring: skabe opfattelse hvor der kan ingen være, ændre opfattelsen, eller styrke den. Desværre vil en dårlig strategi pick smage ligesom fudge sauce på dine spareribs, så sørg for den nye strategi passer godt med dine nye pr mål. For eksempel, du ikke Vælg “change” når fakta diktere en “styrke” strategi.
Ændre folks bevidsthed til din tankegang er en hård opgave, så din PR team skal fastlægge den nødvendige korrigerende sprog. Ord, der er overbevisende, overbevisende og troværdig og klar og saglig. Du skal gøre dette, hvis du skal rette en opfattelse af skiftende udtalelse mod dit synspunkt, fører til de ønskede adfærd.
Sidde igen med din kommunikation specialister og gennemse din meddelelse for virkning og overtalelsesevne. Vælg derefter kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære dine ord opmærksom på din målgruppe. Du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men sørg for at de taktik du vælge er kendt for at nå folk ligesom dit publikum.
Fordi troværdigheden af en besked kan lejlighedsvis afhænger af dens leveringsmetode, kan du introducere det til mindre sammenkomster snarere end at bruge højere profil taktik som pressemeddelelser eller talkshow optrædener. En god ting om at gøre statusrapporterne for kunder eller chefer er, at de lyder alarm for dig og din PR folk at vende tilbage til feltet for en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Brug af mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session, skal du nu Vær på vagt for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Hvis utålmodighed dukker op, kan du altid fremskynde tingene med mere kommunikation taktik og øget frekvenser.
Det bør være en uimodståelig forudsætning for enhver manager! Gøre noget positivt om opførsel af dem uden for publikum, de fleste påvirker din organisation. Og gøre det ved at overtale de vigtige eksterne folk til din måde at tænke, så Flyt dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes.
Wow!
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1125 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.