Generelt

Hvordan reel PR værker

For nogle offentlige forbindelser virker godt Hvornår deres pressemeddelelse eller særlig begivenhed vinde op i avisen eller på radioen.
For andre, pr virker bedst når det gør noget positivt om adfærd af uden for publikum, der påvirker deres aktiviteter mest muligt. Jeg kan lide denne tilgang fordi en virksomhed, non-profit eller association manager kan bruge den grundlæggende forudsætning for public relations for at levere centrale interessenter opførsel ændre – den slags, der fører direkte til en chefs mål.
Hvilke grundlæggende forudsætning af offentlige forbindelser er jeg taler om her, og hvordan kan du sætte det til god brug overtale dem vigtige uden for folk at din måde at tænke og derefter flytte dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper din afdeling, afdeling eller datterselskab lykkes?
“Mennesker handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, public relations mission er fuldført.”
En enkel plan, der får alle, der arbejder mod de samme eksterne publikum adfærd forsikrer at jeres pr indsats forbliver på sporet.
Af den måde, taler jeg om ændringer i adfærd som velkomst afvisninger i showroom besøg, samfundsledere begynder at søge dig ud; medlemskab programmer på fremmarch, gæsterne begynder at foretage gentagne køb; organisationer foreslår strategiske alliancer og joint ventures; bølger af udsigterne begyndt at gøre forretninger med dig; nye henvendelser om strategiske alliancer; politikere og lovgivere begynder at se dig som et centralt medlem af erhvervslivet, non-profit eller association samfund; højere medarbejder opbevaring priser og endda kapital givere eller angive kilder begynder at se din vej.
Mødes med dit PR hold og tage sig tid til at liste dem uden for publikum i jeres, der opfører sig på måder, der hjælpe eller hindre dig i at nå dine mål. Derefter prioritere dem ved hvor dårligt de påvirker dig, og begynde at arbejde med målgruppen at hoveder din liste.
Første udfordring? Du ikke visse lige hvordan de fleste medlemmer af nøglen uden for publikum opfatter din organisation.
Fordi der er en god chance for du ikke har råd til professionel inspektionsarbejde, du og kollegaerne PR (bare rolig, de vil være helt fortrolig med opfattelse og adfærd) skal overvåge disse opfattelser dig selv.
Bede medlemmerne af det uden for publikum spørgsmål som “har du nogensinde haft kontakt med nogen fra vores organisation? Var det en tilfredsstillende oplevelse? Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter?” Blive opmærksom på negative udtalelser, især tøvende eller undvigende svar, og især for falske antagelser, usandheder, misforståelser og unøjagtigheder og potentielt skadelige rygter. Fordi erfaringen viser de normalt føre til negative adfærd, er målet at rette nogen af de ovennævnte du støder på.
Nu, er du klar til at vælge den specifikke opfattelse skal ændres, og der bliver dit pr mål.
Selvfølgelig er en PR mål uden en strategi til at vise dig hvordan man kan nå det, ligesom en cheeseburger uden ketchup. Det er derfor du nu vælge en af tre strategier designet til at skabe opfattelsen eller mening hvor der kan være ingen, eller ændre eksisterende opfattelse, eller en skærpelse. Udfordringen her (en lille en) er at sikre, at målet og dens strategi matcher hinanden. Du ville ikke vil vælge “ændre eksisterende perception” Hvornår nuværende opfattelse er bare ret, tyder på en “styrke” strategi.
Nedbøjning din PR muskel, er det din writer’s tur til at forberede en overbevisende budskab omhyggeligt designet til at ændre din vigtigste målgruppe opfattelse, som krævet af din pr mål.
Husk, at det kan være tilrådeligt at blande i din korrigerende besked med en præsentation, eller en nyhedsinteresse annonceringen af et nyt produkt, service eller medarbejder, som kan give mere troværdighed ved ikke lægge for megen vægt korrektion.
Klarhed er parolen om hvilken opfattelse behov for afklaring eller korrektion, og hvorfor. Din fakta skal være sandfærdige og din position skal være logisk forklares og troværdigt, hvis det er at holde opmærksomhed fra medlemmer af denne målgruppe, og faktisk flytte opfattelsen i din retning. Med andre ord, skal dit budskab være overbevisende.
Nu du vælger din kommunikation taktik, “lastdyr” du vil udnytte for at bære din overbevisende nye tanker til opmærksomheden af dine udenfor målgruppen.
Listen over potentielle taktik er rigelig, til at sige mildt. Det omfatter breve til redaktøren, brochurer, pressemeddelelser og taler. Eller du kan vælge radio og avis interviews, personlige kontakter, facilitet ture eller kunde briefinger. Der er noder til rådighed med kravet om eneste valg er, at dem, du vælger har en rekord for at nå mennesker, ligesom din target publikum medlemmer.
Inden længe vil blive rejst spørgsmål om hvor meget fremskridt. Ved som tid, vil du være hårdt arbejde remonitoring target publikum medlem opfattelser. Bruger spørgsmål svarende til dem, der anvendes under sessionen tidligere overvågning, vil du nu se nøje for tegn på, at publikum opfattelser begyndt at bevæge sig i den retning, du har i tankerne.
Ved at tilføje mere kommunikation taktik, øge deres frekvenser eller finjustere din besked, kan du altid flytte ting på en hurtigere klip.
Forlader taktik til at gøre hvad de gør bedst, bære beskeder, er hvad skal komme først en aggressiv pr plan som den ovenfor beskrevne mål centrale interessenter opførsel ændre fører direkte til at opnå din afdeling, afdeling eller datterselskab mål.
udgangen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.